תפריט סגור

התמודדות עם סתימה במקלחת – אז מה מומלץ לעשות?

הגעתם הביתה אחרי יום עבודה ארוך ונכנסתם לעשות את המקלחת לה ייחלתם כל היום, אך במקום שתוכלו להירגע ולנוח, שמתם לב שהמים לא מתנקזים וכל רצפת המקלחת שלכם מוצפת, וכעת אתם צריכים להתחיל לנקות את המים. נשמעת חוויה לא נעימה במיוחד, נכון? לצערנו, אמבטיות ומקלחות הן בין המקומות בהן סתימות מתרחשות באופן הנפוץ ביותר, וסביר להניח שכולנו נאלץ להתמודד עם החוויה במוקדם או במאוחר. אך אל דאגה, סתימות במקלחת הן סיפור די פשוט, ויכול להיות שתוכלו לטפל בהן בעצמכם.

ממה נגרמות סתימות במקלחת?

בכדי שנוכל להתחיל לטפל בבעיות של סתימות במקלחת, עלינו להבין מדוע הן נגרמות מלכתחילה. כשאנו מתקלחים, אנו מורידים מהגוף שלנו שלל דברים שעלולים לסתום את הצנרת, כגון לכלוך, חול, שיערות וחתיכות סבון. 

איך נזהה ונמנע סתימות במקלחת?

סתימות במקלחת קורות פתאום ביום אחד, אלא מתהוות לאורך זמן. אם אתם שמים לב שהמים במקלחת יורדים לאט, כנראה שיש לכם סתימה בהתהוות. אחד הדברים הקלים ביותר לזיהוי במקרה של סתימות "צעירות" הוא אם אתם לא רואים את המערבולת שנוצרת בפתח הניקוז של האמבטיה בסיום הרחצה. 

במידה ופתח הניקוז שלכם גדול יותר, תוכלו לזהות ביתר קלות את שלל הגורמים שפירטנו למעלה החוסמים את פתח הניקוז שלכם. אנו ממליצים בחום לטפל בבעיה עוד בטרם היווצרותה של סתימה רצינית, ולדאוג לניקיון פתח הניקוז מפעם לפעם. כמו כן, השתדלו לא להסתרק בתוך האמבטיה או המקלחת.

לעיתים נדירות יותר, ניתקל בסתימות מורכבות ועמוקות יותר, המסגירות את עצמן דרך קולות "גרגור" מוזרים הבוקעים מחור הניקוז. 

נסו לפתוח את הסתימה בעצמכם!

אז יש לכם סתימה? לא נורא! ראשית, פרסו מגבות על רצפת האמבטיה או המקלחת על מנת למנוע רטיבות וסכנת החלקה. לאחר מכן, הוציאו את הכוכבת הנצחית של עולם האינסטלציה – הפומפה. הניחו את הפומפה מעל פתח הניקוז והתחילו לפמפם עד שיצא כל מה שסתם לכם את המקלחת האהובה שלכם. 

הפומפה לא עבדה? אל תתייאשו! כעת תוכלו לנסות לפתוח את הסתימה באמצעות שפיכה של נוזל לפתיחת סתימות – רק שימו לב שאתם מקפידים על הוראות הבטיחות ושומרים שהנוזל לא יגע לכם בעיניים!

דרך נוספת בה תוכלו לפתוח סתימות בעצמכם היא באמצעות חוטר. נסו לדחוף את החוטר דרך הפתחים שבחור הניקוז ולהוציא בעזרתו את כל מה שגרם לסתימה. 

לא הצלחתם? הזמינו אינסטלטור!

ניסיתם הכל ועדיין הסתימה העקשנית מסרבת להיפתח? הגיע הזמן לקרוא לאינסטלטור מקצועי שאוכל סתימות קשוחות לארוחת בוקר. אינסטלטורים לרוב יפתחו את קופסת הביקורת של המקלחת וישתמשו בספירלות ידניות או חשמליות כדי לפתוח את הסתימות המורכבות. התהליך עצמו הינו פשוט וזול, ולא אמור לקחת יותר מכמה דקות, כך שגם אם פשוט אין לכם כוח להתעסק בזה בעצמכם – אינסטלטור מומחה הוא הפתרון עבורכם!

Posted in שירותי אינסטלציה