תפריט סגור

התקנות ותיקוני דודי שמש בירושלים

ישראל היא ארץ חמה, היתרון והחסרון שלנו במדינה זה שיש בה שמש רוב ימות השנה. אומנם יש קצת עודף לחות בקיץ וכמעט אי אפשר לצאת החוצה יותר מ-5 דקות שלמות אבל מבחינת חסכון בחשמל, מערכת השמש עוזרת לנו רבות בארץ.

אחד ההמצאות הגדולות ביותר של ישראל שהוצמאו על ידי ד"ר צבי תבור שהיה חוקר אנרגיה סולארית והגה את הרעיון של דוד שמש. דודי השמש קולטים את חום קרני השמש ומשתמשים בזה על מנת לחמם את מי האמבטיה שלנו ולחסוך לנו כסף רב. יתרון זה חשוב מאוד שכן דוד חשמל הוא אחד ממכשירי החשמל זוללי האנרגיה הגדולים ביותר שיש בבית.

קולטן שמש לדודי שמש

התקנת דודי שמש בירושלים לראשונה

לאחר המצאת דוד השמש הותקנה לראשונה מערגכת דודי שמש בירושלים ומאז זה התפתח לכל חלקי הארץ. כמובן, כיום בירושלים למעלה מ-70% מהבניינים מחוברים לדודי שמש גם בצד המזרחי של העיר. בניינים חדשים נבנים עם חיבורים לדוד השמש העומד על הגג ושמיש עבורינו רוב ימות השנה למעט ימי חורף עז שבו נצטרך לחמם את המים עם חשמל כמו דוד חשמל.

תיקוני דודי שמש

אם קיים צורך של תיקון דוד שמש כזה או אחר. אומנם אנחנו יודעים כי רוב מתקיני דודי השמש והמתקנים הקיימים בשוק לא "צדיקים" ורובם נכשלו במבחן התוכית יצאת צדיק בהנחייתו של חיים הכט אךבגדול תיקון דוד שמש הוא לא אמור להיות מסובך מדי שכן רוב העבודה עושה קולט החשמל. אם הוא עובד כשורה התיקון היחידי שצריך לבוא בחשבון אלו החיבורים מהקולט למיכל המים הגדול.

ראיון בלעדי עם ד"ר צבי תבור

Posted in שונות

מאמרים נוספים בתחום: